Tillykke til Chic Antique og Café Svanen

Året 2020 blev en lige så stor udfordring for erhvervslivet som for alle andre. Covid-19 fik sat sit aftryk på hele verdenen og dermed også på årets overrækkelse af Erhvervsprisen og Iværksætterprisen for 2020. De to priser uddeles af Junior Chamber Holbæk, Sjællandske Medier, Holbæk Rotary Klub og Holbæk Erhvervsforum.
19.01.2021

Tillykke til Chic Antique og Café Svanen

De to priser uddeles af Junior Chamber Holbæk, Sjællandske Medier, Rotary Holbæk og Holbæk Erhvervsforum.

Det var planlagt, at priserne skulle overrækkes ved Holbæk Erhvervsforums nytårskur den 8. januar 2021 med deltagelse af ca. 400 deltagere. Men grundet forsamlingsforbuddet og hensynet til at undgå yderligere smittespredning, blev nytårskuren aflyst. Vi havde i stedet arrangeret en mere beskeden ceremoni, som vi ville have streamet, men også den mulighed forsvandt med de seneste stramninger af forsamlingsforbuddet. Derfor har priskomiteen valgt at offentliggøre vinderne nu, mens vi udsætter den festlige overrækkelse til en senere lejlighed, når tiderne normaliseres.

Under alle omstændigheder er det en fornøjelse at kunne præsentere vinderne af de to priser her på skrift:

Erhvervsprisen 2020

Prisen uddeles til en virksomhed som gennem sit virke har turde satse - har taget et ekstraordinært initiativ - har udvist fantasi og kreativitet - har udviklet et innovativt produkt eller service og har FN´s verdensmål for øje bl.a. gennem uddannelse, efteruddannelse, medarbejderpleje, medarbejderindflydelse, socialt medansvar, fokus på klima og miljø og et godt arbejdsmiljø på dagsordenen

Priskomiteens stemmer sammenlagt med værdien af de 648 eksterne stemmer førte til, at Erhvervsprisen 2020 går til CHIC ANTIQUE , som ægteparret Bente og Allan Kienast står bag. Der skal lyde et stort tillykke til en virksomhed, som er vokset støt igennem de seneste 15 år.

Iværksætterprisen 2020

Prisen uddeles til en iværksætter, der har drevet den pågældende virksomhed i max. 3 år, og som har udvist evne til at føre sin ide ud i virkeligheden gennem initiativ, innovation og et personligt drive ud over det sædvanlige. Iværksætteren er en ildsjæl, der har skabt vækst i omsætning og direkte eller indirekte beskæftigelse, og som har vist vilje og evne til at gøre sig synlig i omverdenen.

Priskomiteens stemmer sammenlagt med værdien af de 738 eksterne stemmer førte til, at Iværksætterprisen 2020 går til CAFÉ SVANEN, som ejes og drives af Mathias Damhus, som desuden har købt et renseri og indgået i et partnerskab i en eventhal, som også er beliggende i Holbæk. Der skal også lyde et stort tillykke med iværksætterprisen 2020.

De to vindere blev udvalgt i et overordentligt stærkt felt af nominerede, som alle er informeret om resultatet inden offentliggørelsen. Tusind tak til alle seks nominerede for jeres deltagelse, og stor tak for de knapt 1.400 stemmer der blev afgivet.

19.01.2021