Holbæks store events gør hele familien ’Sjovere & Klogere’

I Holbæk Kommune byder de kommende måneder på en perlerække af store events for hele familien. Events, som nu markedsføres massivt under det fælles slogan ”Holbæk: Sjovere & Klogere” – og med en både sjov og klog ugle som gennemgående figur og logo.
04.05.2016

Ugle: Sjovere & Klogere 

Bag kampagnen ”Holbæk: Sjovere & Klogere” – som i år har et samlet budget på 200.000 kroner, hvoraf halvdelen er finansieret af vækstudvalget i Holbæk Kommune – står en større tværgående gruppe. I gruppen sidder repræsentanter fra syv af årets store events samt Holbæk Kommune, Sjællandske Medier, Holbæk Erhvervsforum og Holbæk Byforum.

De syv events, som indgår i kampagnen, er: 

  • IMAGES / An Age of Our Own Making, 14.5 - 15.8 
  • HavneKulturFestivalen SKVULP, 13.5 - 15.5 
  • Åbning af Brorfelde Observatorium, 25.6 - 26.6 
  • Farlig Ungdom i Andelslandsbyen Nyvang, 18.6 - 19.6 
  • Kongens Togt, 26.7 - 28.7 
  • HolbækArt, 22.8 - 26.8 
  • Kina-festival, 9.9 -11.9 


Den nye fælles indsats glæder Kurt Næsted, som er formand for vækstudvalget i Holbæk Kommune:

”Ved at samarbejde og pulje kræfterne kan vi gøre hinanden stærkere og nå ud til endnu flere potentielle gæster. Samtidig bifalder jeg idéen med den sjove og kloge ugle som et fælles logo. Uglen signalerer præcis det dna, som mange af vores events har tilfælles: sjove oplevelser, som samtidig tilbyder hele familien ny viden om kunst, kultur og historie. Det er værdier, der adskiller os fra mange andre forlystelser, og dermed gør det attraktivt at lægge vejen forbi Holbæk”.

Markedsføring i hele regionen
Kampagnen – som omfatter annoncering i trykte medier, online annoncering (bl.a. Facebook), brochurer, outdoor-reklamer og en lang række reklamespots på TV Øst (første gang i uge 19) – skal ses som et add on til de mange markedsføringsmæssige aktiviteter, hver enkelt event i øvrigt søsætter under eget design.

”Tanken er at tiltrække såvel børnefamilier fra Holbæk som fra resten af Region Sjælland til at komme og være med i de store begivenheder. Endvidere gennemfører vi – som et pilotprojekt – en række markedsførings- og PR-aktiviteter specifikt rettet mod postnummer 2610/Rødovre. Formålet er at finde ud af, i hvilket omfang folk fra hovedstadsområdet kan trækkes til oplevelser i Holbæk via en målrettet markedsføringsindsats med den sjove og kloge ugle som omdrejningspunkt”, fastslår Claus Westergaard, turismechef i Holbæk Erhvervsforum, og understreger, at det undervejs i de enkelte events vil blive registreret, hvorfra i landet de besøgende kommer.


Peter Madsen, salgschef hos Sjællandske Medier, supplerer:

”Det har vist sig vældigt nyttigt at samle alle de involverede folk omkring bordet i en fælles indsats omkring profileringen af vores store Holbæk-events. Og alle bakker vi op omkring ugle-aktiviteterne, velvidende at vores nye logo – og vores nye slogan – skal have tid til rigtigt at printe sig ind i målgruppens bevidsthed. Vi ser således 2016 som ”År 1” for den fælles markedsføring. Indsatsen skal med andre ord gerne styrkes over de kommende år – og uglen gøres mere flyvefærdig og med en endnu større rækkevidde”.

Klik her og se reklamespot for "Holbæk: Sjovere & Klogere"

(NB: Bemærk, at HolbækArt og Kina-Festival tilføjes i anden runde med tv-spots senere på året, hvor de allerede gennemførte events så omvendt tages ud)

Vedhæftet:
"Ugle.jpg"


For yderligere information kontakt:

Kurt Næsted
Formand for Projektudvalget for Vækst
Holbæk Kommune
Telefon: 72 36 90 10
Mail: kurtn@holb.dk

Brian Ahlquist
Kultur- og fritidschef, Holbæk Kommune
Telefon: 72 36 62 93
Mail: bwah@holb.dk

Peter Madsen
Salgschef
Sjællandske Medier
Telefon: 60 35 43 90
Mail: peter.madsen@sn.dk

Claus Westergaard
Turismechef
Holbæk Erhvervsforum
Telefon: 31 31 58 54
Mail: claus@heforum.dk



Feedback

Sidst opdateret

05.07.2016

Ansvarlig redaktør

Lena Green