Holbæks Byforum-chef er fundet

Jonas Walther Petersen er manden, som nu i samarbejde med det nyetablerede Byforum skal gøre midtbyen i Holbæk mere levende, attraktiv, sammenhængende og øge aktivitetsniveau, så kunder og borgere får en ekstraordinær oplevelse, når de kommer til byen.
26.08.2015

Den 36-årige Jonas W. Petersen – som er bosiddende i Holbæk sammen med sin kone og deres to børn – tiltræder stillingen som chef for det nyetablerede Byforum i Holbæk den 1. oktober 2015. Oprindeligt er Jonas W. Petersen uddannet indenfor detailhandlen i FONA, hvor han har været salgsassistent, men nu forlader han en stilling som marketingchef i en privat virksomhed for at blive chef for Byforum.

En masse erfaring og et stort netværk
Ansættelsen af Jonas W. Petersen glæder erhvervsdirektør Kenny Jensby:

- I ansættelsesudvalget er vi overbeviste om, at vi har fundet den helt rette profil til jobbet; både fagligt og personligt. Når det kommer til Byforums ambitioner om at gøre midtbyen i Holbæk mere levende, attraktiv, sammenhængende og unik med et højt aktivitetsniveau, så er Jonas W. Petersen manden som kan medvirke til at realisere disse ambitioner – sammen med Byforums medlemmer som tæller repræsentanter fra Holbæk Handelsstandsforening, ejendomsejerne i midtbyen, Sjællandske Medier, Holbæk Kommune og Holbæk Erhvervsforum.

Jonas W. Petersen har allerede en del erfaring og et stort netværk i relation til at skabe events og oplevelser i Holbæk som hidtidig medejer af Arena Concert, der er kendt for deres koncerter i Østre Anlæg. Umiddelbart inden han tiltræder stillingen i Byforum, når han således at aflevere den operative stafet i forhold til denne event videre til sine samarbejdspartnere på fineste vis, når D-A-D og The Sandmen går på scenen i Østre Anlæg på lørdag den 29. august.

Netop Jonas W. Petersen erfaringer med planlægning og styring af events er vigtige for det nye Byforum. Der skal laves en ny strategi for oplevelser i bymidten, allerede eksisterende events skal udbygges og styrkes, og endeligt skal hele markedsføringsindsatsen af bymidten forbedres. Opgaver som Jonas i kraft af sine tidligere virker, har gode og solide erfaringer med.

"Gøre 2 + 2 til 5"
Og den nye chef tripper for at komme i gang med de ventende opgaver i regi af Byforum.

- Det bliver utroligt spændende at medvirke til, sammen med medlemmerne af Byforum, at gøre Holbæk midtby til et mere attraktivt sted til glæde for både os der bor her, vores gæster, butikkerne og ejendomsejerne, hvilket også vil gøre det mere attraktivt for nye butikker at etablere sig her. Interessant bliver det også at bidrage til, at vi får udnyttet den megen synergi mellem detail, kultur, sport, turisme og erhverv endnu bedre. Kan vi skabe, koordinere og promovere flere aktiviteter i et tværgående samarbejde, så kan vi utvivlsomt 'gøre 2 + 2 til 5', fortæller Jonas W. Petersen.

Byforum har som udgangspunkt et årligt budget på 2,4 millioner kroner. Størstedelen heraf skal selvsagt øremærkes til at løfte aktivitetsniveauet i bymidten og på havneområdet. Ikke mindst skal der skrues op for julebelysningen allerede her i 2015.

Jonas Walther Petersen
Tiltrædende chef for Byforum